2.12.06

QUINA ETIQUETA PER A LES ETIQUETES?

Niacina, rivoflavina, tiamina, folacina, ... l'etiqueta d'una senzilla caixa de cereals pot ser un autèntic misteri. Per altra banda, qui perd el temps llegint les etiquetes? Doncs, més d'una persona, segons aquest estudi del Centre de recerca sobre les relacions amb el consumidor en el sector alimentari danès. El estudi demostra que allò que un consumidor llegeix en una etiqueta pot arribar fins i tot a modificar les seves percepcions del producte.

En el programa del dissabte, Jesús Contreres ens ha parlat de la nostra relació amb les etiquetes des del punt de vista antropològic, un dels temes que s’investiguen en el centre de recerca del qual forma part. Per altra banda, Claudi Mans ens ha donat unes eines per desxifrarel misteri del les etiquetes . Aquí hi ha unes consideracions sobre aquest tema, que ell mateix ha penjat a la web.

  • Penseu que les etiquetes ens enganyen?
  • Esteu d’acord amb les etiquetes “bio” o “eco”?
  • Què faríeu davant d’un producte amb l’etiqueta “ogm”?


Si voleu entrar en el debat, envieu-nos comentaris, experiències, documentació, etc. fent servir l’enllaç “comenta” aquí sota o l’enllaç “Escriu-nos!” (per enviar textos més llargs) a dalt a la dreta.