La bicicleta a Barcelona: una alternativa?
VIDEO: La bicicleta a Barcelona: una alternativa?
És la bicicleta una alternativa de mobilitat sostenible a Barcelona seguint el model d’altres ciutats europees? A l’”Einstein a la platja” d’aquesta setmana Lluís Reales ha parlat amb Didac Ferrer, enginyer industrial i director de CITIES, el Centre de Sostenibilitat de la UPC. En el reportatge, hem visitat el taller de Mora Bike per veure com es dissenya una bici per a urbanites.
Per aprofundir:
"Barcelona es un punto emergente para el sector de la bicicleta" (La Vanguardia)
Bicicletas plegables, panorama de marcas y modelos (Terra)
EspaiBici, una fiesta de enamorados (Terra)
Video Mora Bike
4 comentarios:
L'orografia de Barcelona no la fa molt adequada per circular en bicicleta per molts dels seus barris. Per altra banda, hi ha ciclistes que pensen que la vorera és seva; hi circulen i creuen que, amb tal que facin sonar el timbre, els vianants ja s'apartaran per deixar-los passar. Això no vol dir que jo estigui en contra de la bici. En sóc partidària, però cal regular-ne l'ús. I si ja està regulat, cal que les normes es compleixin. Per les voreres caminen persones de tota mena i no tothom té l'agilitat necessària per esquivar les bicis de ciclistes incívics.
L'orografia de Barcelona pot semblar un problema per anar en bici, però amb una mica de imaginació se li pot donar la volta fàcilment. Nomès cal facilitar l'accés de les bicis a les parts elevades de la ciutat (mitjançant metro, bus, escales mecàniques o algun transport específic) i posar molts carrils bici que, partint d'aquests punts elevats, recorrin tota la ciutat. Més fàcil impossible.
Estaria molt bé que hi hagués escales mecàniques en els carrers de molta pujada, no sols per a les bicis, sinó per a la gent gran o per a qui, per problemes de salut, ho té difícil per caminar per carrers costeruts (persones obeses, amb problemes cardíacs o respiratoris, alguna discapacitat física, per exemple). La part alta de barris com ara Vallcarca, Gràcia, Sarrià, el Poble Sec, Horta, per esmentar-ne alguns, són llocs molt poc adients per pujar-hi amb bici o perquè hi caminin segons quines persones.
Crec, però, que el problema que caldria resoldre abans és el de la circulació per les voreres. Hi ha persones ancianes a qui fa por sortir al carrer, perquè les voreres ja no són un lloc segur per als vianants.
La bicicleta és una alternativa, combinant-la, és clar amb l'ús del transport públic. Tot són avantatges per a la salut i per a la butxaca. Un mileurista es deixa entre una quarta part i un terç del sou en el cotxe. Si aconsegueix una feina a Barcelona i pot anar en un transport públic eficient, s'estalvia un dineral.
Salut!
Publicar un comentario